Copywriting

Copywriting is meer dan foutloze teksten schrijven. Want dat kan iedereen. Copywriting is ook geen mooischrijverij. Een copywriter is immers geen literair auteur (al denken sommigen dat wel). Wat is het dan wel? Goede copywriting zet je doelgroep gretig aan tot actie: een product bestellen, informatie aanvragen, naar rechts swipen …

SEO WEBTEKSTEN SEO WEBTEKSTEN SEO WEBTEKSTEN

E-MAIL COPYWRITING E-MAIL COPYWRITING E-MAIL COPYWRITING

UX COPYWRITING UX COPYWRITING UX COPYWRITING

SOCIAL MEDIA COPYWRITING SOCIAL MEDIA COPYWRITING

DIRECT MAILINGS DIRECT MAILINGS DIRECT MAILINGS

BROCHURES & FOLDERS BROCHURES & FOLDERS BROCHURES & FOLDERS

ADVERTORIALS ADVERTORIALS ADVERTORIALS

PERSBERICHTEN PERSBERICHTEN PERSBERICHTEN

VIDEO SCRIPTS VIDEO SCRIPTS VIDEO SCRIPTS

Copywriting in al zijn vormen

Het Teksthuis levert copywriting in de meest uiteenlopende vormen, van brochures over social media tot de tekst achterop je doos ontbijtgranen. De gemene deler? Het wervende karakter: goede copywriting overtuigt zijn lezer om actie te ondernemen.

Een goede webtekst houdt rekening met SEO, maar meer nog met de lezer. Want wat heb je aan een webtekst die hoog scoort op Google, als je lezer meteen afhaakt? Daarom heb je een copywriter nodig die beide weet te verleiden.

E-mail copywriting vereist een hoge conversiekracht. Elk woord, of het nu in je onderwerpregel of in je bodycopy staat, moet erop gericht zijn je lezer door te laten klikken. Dat vraagt om een zeer specifieke aanpak van je e-mailings.

UX Copywriting is copywriting die de User Experience verbetert. Denk aan de tekstjes op knoppen, ondertitels, links, menu-items, formuliervelden, instructies ... Onderschat ze niet: ze kunnen je app of website maken of kraken.

Sociale media zijn een onophoudelijke woorden- en beeldenbrij. Eén keer scrollen en jouw post is voor altijd verdwenen. Social media copywriting moet er dus uitspringen en meteen de aandacht vangen met opvallende, wervende teksten.

Een goed geschreven direct mailing scoort nog altijd negen keer beter dan een goed geschreven e-mail. Onze copywriters hanteren alle kneepjes van Direct Response Marketing om van je direct mailing een succes te maken.

Brochures en folders vereisen copywriting die inspeelt op behoeften, die unieke troeven bondig en glashelder weet uit te leggen. En dat allemaal in vlotte, wervende teksten die leuk zijn om te lezen.

Een advertorial vermomt zich als een van de andere artikels in een krant, magazine of website, maar verweeft alle argumenten voor je product of dienst in een aangename tekst die zijn commerciële doeleinden niet prijsgeeft.

Een persbericht heeft twee doelgroepen: de lezer van het persartikel, en de journalist die het zal opstellen. Onze tekstschrijvers weten uit ervaring en dankzij de juiste opleiding hoe ze beide doelgroepen kunnen verleiden.

Een goed video script zal een dramatisch verschil maken in de kwaliteit, het bereik en de doeltreffendheid van je marketingvideo. Onze copywriters schrijven videoscripts voor twee soorten marketingvideo’s: explainer video’s en presentatievideo’s.

Wat maakt copywriting zo waardevol?

Waarom zou je een freelance copywriter inschakelen, als je het evengoed zelf kan doen? Wel, heel eenvoudig:

Wervend schrijven vraagt tijd

Véél tijd, als je het goed wil doen. Een ervaren copywriter schrijft sneller én beter. Pure winst dus.

cijfer 2

Copywriting is een wetenschap

Met formules, technieken en vaardigheden. Die leer je niet zomaar op één-twee-drie.

cijfer 3

Een copywriter heeft een frisse blik

Hij of zij schrijft voor jou, maar vanuit het oogpunt van je (toekomstige) klant. Exclusief jargon, inclusief panache.

De kunst van het overtuigen

Copywriting wordt in de eerste plaats gebruikt voor commerciële teksten, en moet dus over een grote overtuigingskracht beschikken. Daarvoor zoeken onze copywriters niet alleen naar de juiste argumenten voor jouw doelgroep, maar maken ze ook gebruik van talloze andere technieken: een gevoel van urgentie of andere emoties opwekken, de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid versterken, behoeftes invullen, om er maar een paar te noemen.

“When I write an advertisement, I don’t want you to tell me that you find it ‘creative.’ I want you to find it so interesting that you buy the product.”

tekstballonnen boven citaat over copywriting

Waarom beroep doen op onze copywriters?

De copywriters van Het Teksthuis hebben allen minstens vijftien jaar ervaring. Sommigen zelfs een pak meer. Daardoor kennen we het klappen van de zweep. We hebben ervaring met tal van sectoren en doelgroepen, en werken ons met plezier in nieuwe materie in. Jouw deadlines zijn onwrikbaar. Onze aanpassingen zijn altijd inbegrepen. Dat heeft ons al heel wat tevreden klanten opgeleverd. Word jij de volgende?

"Nicolas is een uitstekende en betrouwbare professional! We werken nu al meer dan 10 jaar met het Teksthuis samen en we kunnen hen niet genoeg aanbevelen 😊. Kwaliteit, nauwgezetheid en een glimlach zijn de kernwoorden in deze mooie professionele samenwerking!

Bedankt Nicolas & team!"

Hélène Renaud

Founder & CEO van Absolute Agency

"Het Teksthuis kan ik meer dan aanbevelen. Ik ben fan. Het Teksthuis denkt mee, en komt al met een suggestie vóór ik heb aangegeven wat we wensen. De mensen van Het Teksthuis zijn taal- en marketing experts. Simple as that.En de samenwerking verloopt zó prettig en soepel dat ik als opdrachtgever wel eens vergat dat Nicolas géén collega is. Een externe, fijne collega die naast topkwaliteit ook regelmatig een schaterlach levert!"

Pim Schilperoort

Klantfluisteraar bij e-Luscious

"Als je iemand zoekt die op tijd creatieve en kwalitatieve copywriting kan leveren, dan zit je goed! Nicolas begrijpt de behoeften van de klant en vertaalt de briefing in originele ideeën en consistente copy. Hij is altijd op de hoogte van de laatste digitale trends en aarzelt niet om de briefing in vraag te stellen om het beste te leveren. Ik ben echt onder de indruk van zijn vermogen om snelheid en kwaliteit te combineren! En last but not least is het altijd een plezier om met hem samen te werken. "

Stéphanie De Groote

CRM Campaign Manager bij Delhaize

"Nicolas is een van de efficiëntste copywriters met wie ik tot nu toe heb samengewerkt. Hij kan een briefing als geen ander doorgronden en omzetten in vloeiende en overtuigende copy, of het nu gaat om keiharde B2B of de zachtste B2C.

Long copy en digital copy zijn zijn sterkste punten, maar hij heeft me ook verrast met overtuigende DM en zelfs vermakelijke tijdschriftartikelen. Hij combineert zijn vaardigheden als copywriter met een uitstekend gevoel voor sociale media en online trends, en een handig talent voor snelle en accurate vertalingen."

Jonathan Cerneels

Freelance digitaal strateeg

"Het is telkens een groot genoegen om met Nicolas samen te werken. Als copywriter weet hij voor de meest technische klanten een creatieve insteek te vinden. Hij blinkt uit in het omzetten van complexe of droge onderwerpen in boeiende, heldere en overtuigende teksten. Zijn enthousiaste ingesteldheid en oog voor detail werken aanstekelijk en maken het mogelijk om projecten in een mum van tijd professioneel af te ronden. Ik kan enkel uitkijken naar een volgend project samen."

Flavie Lindemans

Project manager bij Cypres

"Nicolas is een uitstekende copywriter, die zelfs onder de druk en deadlines van een reclamebureau altijd de juiste woorden weet te vinden zonder dat zijn pen hapert. Als copywriter maar vooral als creatieveling zit hij vol ideeën en heeft hij altijd een relevante mening.  Gewetensvol en hardwerkend, is hij een creatieveling die luistert naar de behoeften van de klant en de verwachtingen van zijn collega's. Het is meer dan een plezier om met iemand samen te werken die zo competent is!"

Anne-Cécile Colignon

Head of Client Services bij TBWA

Meer dan louter copywriting

Je bedrijf heeft vast andere tekstbehoeften dan louter copywriting. Wie gaat die straffe nieuwe copy even onweerstaanbaar vertalen? Wie gaat de CEO interviewen voor het nieuwe jaarverslag of bedrijfsmagazine? Het Teksthuis is jouw one-stop-shop voor zowel copywriting als vertalingen en content writing. Alweer een handige tijdsbesparing!

Zin in een kopje copy?

Een goede samenwerking vereist een goede klik. En een kopje koffie. Zo leren wij je merk en je behoeftes beter kennen, en ervaar jij hoe makkelijk het is om met ons samen te werken. Aarzel dus niet: maak meteen een afspraak.

Twee tassen dampende koffie met koekjes.