Copywriting
Copywriting is meer dan foutloze teksten schrijven. Want dat kan iedereen. Copywriting is ook geen mooischrijverij. Een copywriter is immers geen literair auteur (al denken sommigen dat wel). Wat is het dan wel? Goede copywriting zet je doelgroep gretig aan tot actie: een product bestellen, informatie aanvragen, naar rechts swipen …
SEO WEBTEKSTEN SEO WEBTEKSTEN SEO WEBTEKSTEN
E-MAIL COPYWRITING E-MAIL COPYWRITING E-MAIL COPYWRITING
UX COPYWRITING UX COPYWRITING UX COPYWRITING
SOCIAL MEDIA COPYWRITING SOCIAL MEDIA COPYWRITING
DIRECT MAILINGS DIRECT MAILINGS DIRECT MAILINGS
BROCHURES & FOLDERS BROCHURES & FOLDERS BROCHURES & FOLDERS
ADVERTORIALS ADVERTORIALS ADVERTORIALS
PERSBERICHTEN PERSBERICHTEN PERSBERICHTEN
VIDEO SCRIPTS VIDEO SCRIPTS VIDEO SCRIPTS
- seo webteksten
- e-mail copywriting
- ux copywriting
- social media copywriting
- direct mailings
- brochures & folders
- advertorials
- persberichten
- video scripts
Copywriting in al zijn vormen
Het Teksthuis levert copywriting in de meest uiteenlopende vormen, van brochures over social media tot de tekst achterop je doos ontbijtgranen. De gemene deler? Het wervende karakter: goede copywriting overtuigt zijn lezer om actie te ondernemen.
Een goede webtekst houdt rekening met SEO, maar meer nog met de lezer. Want wat heb je aan een webtekst die hoog scoort op Google, als je lezer meteen afhaakt? Daarom heb je een copywriter nodig die beide weet te verleiden.
E-mail copywriting vereist een hoge conversiekracht. Elk woord, of het nu in je onderwerpregel of in je bodycopy staat, moet erop gericht zijn je lezer door te laten klikken. Dat vraagt om een zeer specifieke aanpak van je e-mailings.
UX Copywriting is copywriting die de User Experience verbetert. Denk aan de tekstjes op knoppen, ondertitels, links, menu-items, formuliervelden, instructies ... Onderschat ze niet: ze kunnen je app of website maken of kraken.
Sociale media zijn een onophoudelijke woorden- en beeldenbrij. Eén keer scrollen en jouw post is voor altijd verdwenen. Social media copywriting moet er dus uitspringen en meteen de aandacht vangen met opvallende, wervende teksten.
Een goed geschreven direct mailing scoort nog altijd negen keer beter dan een goed geschreven e-mail. Onze copywriters hanteren alle kneepjes van Direct Response Marketing om van je direct mailing een succes te maken.
Brochures en folders vereisen copywriting die inspeelt op behoeften, die unieke troeven bondig en glashelder weet uit te leggen. En dat allemaal in vlotte, wervende teksten die leuk zijn om te lezen.
Een advertorial vermomt zich als een van de andere artikels in een krant, magazine of website, maar verweeft alle argumenten voor je product of dienst in een aangename tekst die zijn commerciële doeleinden niet prijsgeeft.
Een persbericht heeft twee doelgroepen: de lezer van het persartikel, en de journalist die het zal opstellen. Onze tekstschrijvers weten uit ervaring en dankzij de juiste opleiding hoe ze beide doelgroepen kunnen verleiden.
Een goed video script zal een dramatisch verschil maken in de kwaliteit, het bereik en de doeltreffendheid van je marketingvideo. Onze copywriters schrijven videoscripts voor twee soorten marketingvideo’s: explainer video’s en presentatievideo’s.
Wat maakt copywriting zo waardevol?
Waarom zou je een freelance copywriter inschakelen, als je het evengoed zelf kan doen? Wel, heel eenvoudig:
Wervend schrijven vraagt tijd
Véél tijd, als je het goed wil doen. Een ervaren copywriter schrijft sneller én beter. Pure winst dus.
Copywriting is een wetenschap
Met formules, technieken en vaardigheden. Die leer je niet zomaar op één-twee-drie.
Een copywriter heeft een frisse blik
Hij of zij schrijft voor jou, maar vanuit het oogpunt van je (toekomstige) klant. Exclusief jargon, inclusief panache.
De kunst van het overtuigen
Copywriting wordt in de eerste plaats gebruikt voor commerciële teksten, en moet dus over een grote overtuigingskracht beschikken. Daarvoor zoeken onze copywriters niet alleen naar de juiste argumenten voor jouw doelgroep, maar maken ze ook gebruik van talloze andere technieken: een gevoel van urgentie of andere emoties opwekken, de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid versterken, behoeftes invullen, om er maar een paar te noemen.
“When I write an advertisement, I don’t want you to tell me that you find it ‘creative.’ I want you to find it so interesting that you buy the product.”
Waarom beroep doen op onze copywriters?
De copywriters van Het Teksthuis hebben allen minstens vijftien jaar ervaring. Sommigen zelfs een pak meer. Daardoor kennen we het klappen van de zweep. We hebben ervaring met tal van sectoren en doelgroepen, en werken ons met plezier in nieuwe materie in. Jouw deadlines zijn onwrikbaar. Onze aanpassingen zijn altijd inbegrepen. Dat heeft ons al heel wat tevreden klanten opgeleverd. Word jij de volgende?
Bedankt Nicolas & team!"
Hélène Renaud
Founder & CEO van Absolute Agency
Pim Schilperoort
Klantfluisteraar bij e-Luscious
Stéphanie De Groote
CRM Campaign Manager bij Delhaize
Meer dan louter copywriting
Je bedrijf heeft vast andere tekstbehoeften dan louter copywriting. Wie gaat die straffe nieuwe copy even onweerstaanbaar vertalen? Wie gaat de CEO interviewen voor het nieuwe jaarverslag of bedrijfsmagazine? Het Teksthuis is jouw one-stop-shop voor zowel copywriting als vertalingen en content writing. Alweer een handige tijdsbesparing!
Zin in een kopje copy?
Een goede samenwerking vereist een goede klik. En een kopje koffie. Zo leren wij je merk en je behoeftes beter kennen, en ervaar jij hoe makkelijk het is om met ons samen te werken. Aarzel dus niet: maak meteen een afspraak.