Blog posts
Een eigen blog voor je bedrijf of merk is een fantastische communicatietool. Als je hem gevuld krijgt. Met een ervaren content writer onder je arm ben je zeker van een continue toevoer van boeiende blogposts.
Zijn blogs nog van deze tijd?
Het antwoord is een even eenvoudige als krachtige ja. Hoewel blogs al meer dan 20 jaar bestaan, is zowel het aantal blogs als het aantal dagelijks gepubliceerde blogposts (en zelfs de lengte van die blogposts) in de recente jaren alleen maar gestegen. Een groot deel van deze blogs zijn tegenwoordig in handen van bedrijven. Logisch, want bloggen levert hen meer dan één voordeel op.
5 voordelen van bloggen voor bedrijven
Blog posts schrijven neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Staat daar wel een ROI tegenover? Jazeker, en meer dan een:
1. Je expertise aantonen
Blog posts bieden je de ruimte om actuele onderwerpen binnen je sector of niche dieper uit te spitten. Zo kan je snel je expertise aantonen en op termijn zelfs uitgroeien tot een thought leader binnen je domein.
2. Brand awareness vergroten
Door consistent te bloggen vergroot je je online zichtbaarheid. Bedrijven met een blog trekken gemiddeld 55% meer bezoekers aan dan websites zonder. Een blog levert je nieuwe lezers op en vergroot je brand awareness.
3. Je posities in de zoekmachines verhogen
Regelmatig kwalitatieve content online publiceren zal je positie in de zoekmachines verhogen op relevante longtail keywords. Zo trek je niet alleen meer organische bezoekers aan op je website, maar maak je ook meer kans om die bezoekers om te zetten in waardevolle leads.
4. Je klantenrelaties verbeteren
Door je klanten gratis en vrijblijvend te informeren in je blogposts, win je hun vertrouwen en smeed je langdurige relaties.
5. Je bedrijfscultuur tonen
Bloggen kan ook een ideale manier zijn om je bedrijfscultuur te tonen, enerzijds door dieper in te gaan op je waarden en persoonlijkheid, en anderzijds door een blik achter de schermen te bieden. Dit maakt je bedrijf menselijker en helpt je zowel nieuwe klanten als kwalitatieve medewerkers aan te trekken.
Je blog uitbesteden of zelf je blog schrijven?
Zelf je blog schrijven lijkt in eerste instantie misschien een goed idee, maar vaak komt het er niet (meer) van. Andere prioriteiten slokken de voorziene tijd steeds vaker op. Dat is maar normaal ook, content schrijven is immers je core business niet. Door je blogposts uit te besteden, hou je meer tijd over voor prioriteiten en ben je zeker van een gestage aanvoer van boeiende onderwerpen.
Bovendien weet een goede copywriter hoe hij kwalitatieve blogposts kan samenstellen, met boeiende content die informeert én je klanten of leads aanzet tot actie. Zijn externe blik zorgt tot slot voor verfrissende invalshoeken vanuit het oogpunt van je klanten, zonder jargon en met waardevolle inzichten.