Content writing / Redactie
Als ervaren contentbureau helpen we jouw verhaal om te zetten naar boeiende redactie in alle vormen en maten: diepgaand waar het moet, lichtvoetig waar het kan. Maar altijd perfect op maat van je doelgroep.
BEDRIJFSMAGAZINES BEDRIJFSMAGAZINES BEDRIJFSMAGAZINES
WHITEPAPERS & E-BOOKS WHITEPAPERS & E-BOOKS WHITEPAPERS & E-BOOKS
JAARVERSLAGEN JAARVERSLAGEN JAARVERSLAGEN
BLOGPOSTS BLOGPOSTS BLOGPOSTS
REISREPORTAGES REISREPORTAGES REISREPORTAGES
INTERVIEWS INTERVIEWS INTERVIEWS
EINDREDACTIE EINDREDACTIE EINDREDACTIE
Redactie in alle vormen en maten
Een boeiend bedrijfsmagazine, een onuitputtelijke stroom interessante blogposts of een diepgaand interview? Onze ervaren redacteurs bijten zich met evenveel plezier en vakkennis in alle mogelijke vormen van content writing vast.
Bedrijfsmagazines vergroten de betrokkenheid van je medewerkers en bieden je klanten een dieper inzicht in de waarden en prestaties van je bedrijf. Onze redacteurs schreven mee aan bedrijfsmagazines voor de meest uiteenlopende sectoren.
Met whitepapers en e-books kan je onderwerpen diepgaander uitspitten, om zo de expertise van je bedrijf of organisatie in de schijnwerpers te plaatsen. Ze leveren je niet alleen thought leadership op, maar ook kwalitatieve leads.
Je jaarverslag geeft niet alleen de resultaten van je bedrijf weer, het weerspiegelt ook de persoonlijkheid. Onze redacteurs verrijken je jaarverslag met boeiende storytelling en intrigerende koppen.
De externe blik van onze content writers bieden je blogposts verfrissende invalshoeken zonder jargon. Door je blogposts uit te besteden, ben je er bovendien zeker van dat je blog regelmatig wordt aangevuld.
Onze reisreportages gaan steevast gepaard met tonnen research, op voorhand en ter plaatse. Dat resulteert in verhalen die inspireren en de reislust van je lezers aanwakkeren.
Een goed interview is geen gezellig gesprek, maar een strak geregisseerde dialoog. Onze redacteurs leiden hun gesprekspartners naar de onderwerpen die een meerwaarde vormen voor je organisatie of publiek.
Hoe boeiend en informatief je content ook is, één fout is voldoende om je geloofwaardigheid te doen wankelen. Laat je teksten daarom nalezen door een van onze ervaren eindredacteurs.
De waarde van content writing
Content is king, schreeuwt men al jaren van de daken. Toegegeven, vooral van de daken van contentbureaus. Maar het klopt wel als een bus. Nooit circuleerden er zoveel bedrijfsmagazines als in deze digitale tijden, en blogposts en whitepapers zijn nog altijd de meest doeltreffende manier om organische, kwalitatieve leads naar je website te trekken.
Het verschil tussen content writing en copywriting
Heb je nu een content writer nodig, of een copywriter? En wat is het verschil?
Copywriters blinken uit in het omzetten van een droge briefing naar een onweerstaanbaar vlotte tekst die aanzet tot actie. Zij richten zich meestal meer op converteren. Content writers gaan eerder zelf op zoek naar bronnen om een interessant verhaal te vertellen. Hun teksten zijn vaak informatiever en bevatten meer storytelling.
Betekent dit dat content writers van Venus zijn, en copywriters van Mars? Neen. Integendeel zelfs, vaak – zoals in ons geval – zijn het een en dezelfde persoon. En dat komt best goed uit. Want daardoor kan je wat copywritingtechnieken in je content verwerken, en vice versa. En hoef je dus geen twee bureaus in te schakelen.
Contentbureau avant la lettre
Het Teksthuis schreef al content toen dat nog gewoon redactie heette. Als freelance redacteurs werkten we mee op de redacties van grote magazines en kleine webbureaus. We stelden de eerste contentkalenders samen met post-its. Om maar te zeggen: dit is niet onze eerste rodeo.